Freek Nieuwenhuis raadslid

maandag 26 maart 2007 22:00

Rijssenaar Freek Nieuwenhuis is het nieuwe raadlid voor de ChristenUnie. Hij volgde de onlangs overleden Jan Tijhof op. Nieuwenhuis werd beëdigd in de raadsvergadering van 26 maart in het Holtense gemeentehuis. Op 23 mei 2007 neemt hij afscheid van Provinciale Staten van Overijssel.

Freek Nieuwenhuis (62) stond als nummer 5 op de kandidatenlijst van de ChristenUnie bij de gemeenteraadsverkiezingen. Daarom is hij gevraagd om de plek die door het overlijden van Jan Tijhof was opengevallen in te vullen. De fractie en bestuur zijn dankbaar dat hij als raadslid aan de slag wil. Het afgelopen jaar was Freek al schaduwfractielid. Hij deed dat werk om met name de nieuwe mensen in de fractie en schaduwfractie te coachen. Met zijn jarenlange ervaring in het bestuur van de RPF en ChristenUnie, werkzaamheden binnen de gemeente Rijssen, lid bezwaarschriftencommissies, provinciale statenlid, lid kerkenraad Hervormde Gemeente, en als bestuurslid van allerlei stichtingen en verenigingen brengt hij veel ervaring in de fractie.

Freek Nieuwenhuis beëdigd

Zijn lidmaatschap van Provinciale Staten van Overijssel legt hij met ingang van 23 mei 2007 neer. Tot die tijd zal hij zorgen voor overdracht van dossiers aan zijn opvolger daar.

Reacties op 'Freek Nieuwenhuis raadslid'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.