Democratisch recht om te strijden voor eer van Gods naam

woensdag 28 maart 2007 19:00

Sommige fracties uiten in de raadsvergadering van 26 maart 2007 hun ongenoegen over de publiciteit inzake Elsrock. Zij stoorden zich er aan dat de burgemeester in de vergunning heeft gewezen op het feit dat er geen Godslasterlijke uitingen mogen plaatsvinden. De teneur was een beetje dat de gemeente Rijssen-Holten hier zich van afzijdig moet houden, en dat partijen daar niet meer over moeten spreken. Willy Otten (ChristenUnie) wees die fracties er op dat het tot de vrijheid van meningsuiting behoort om hier wel je mening over te geven. Het CDA sprak haar vertrouwen in de organisatie van Elsrock uit, er daarbij op vertrouwende dat deze haar toezegging nakomt om bij de selectie van groepen rekening te houden met de gevoeligheid in Rijssen. Gradus Kreijkes (SGP) wees er in een emotionele oproep op dat christenen strijden voor de eer van Gods naam.

De ChristenUnie heeft eerder al aangegeven dat zij de komst van dit soort concerten niet toejuicht. Daarbij gaat het haar om het voorkomen dat er Godslasterlijke uitingen plaatsvinden. Willy Otten  verwacht geen aanpassingen in de vergunning, en vertrouwd verder op de toezegging van de organisatoren.

Reacties op 'Democratisch recht om te strijden voor eer van Gods naam'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.