2e ChristenUnieK waarderingsprijs voor organisatoren van de Twentse rolstoelvierdaagse

ChristenUniek Waarderingsprijs voor STSmaandag 21 februari 2011 22:00

De ChristenUniek Twente waarderingsprijs is door Tweede Kamerlid Esmé Wiegman en lijsttrekker Jan Westert uitgereikt aan de stichting Twentse Sportbelangen uit Delden. Deze stichting zet zich op een prachtige manier in voor de gehandicaptensport door het organiseren van de Twentse rolstoelvierdaagse.

De Stichting Twentse Sportbelangen (STS) is een ideële instelling die in 1984 begonnen is met het organiseren van evenementen op het gebied van de gehandicaptensport. Dit jaar wordt voor de 25e keer de Twentse rolstoelvierdaagse gehouden. Het bestuur van STS en alle betrokken vrijwilligers zetten zich op een prachtige manier in voor de gehandicaptensport.

ChristenUnie Twente, en samenwerking van fracties in Twente, wil met het uitreiken van deze waarderingsprijs duidelijk maken dat het waardevol is om je in te zetten voor de medemens met een beperking. Met dit kleine gebaar, wil ze de wens uiten dat het werk van deze stichtingen nog jaren door mag gaan en als voorbeeld voor anderen mag dienen.

Na de uitreiking is er met de bestuursleden en vrijwilligers  van de STS gesproken, hieruit kwam met name de problematiek rond de strenge wettelijke eisen aan verkeersregelaars aan de orde. Esmé Wiegman neemt deze problematiek mee naar de Tweede Kamer en zal dit probleem, dat bij heel veel organisaties speelt, bespreken in Den Haag.

ChristenUnie Twente werkt samen met de Tweede Kamerfractie en de Statenfractie van Overijssel aan een waarde(n)volle samenleving.

De uitreiking van  deze ChristenUnieK waarderingsprijs heeft plaatsgevonden onder toeziend oog van diverse vertegenwoordigers van de ChristenUnie-fracties in Twente. Vanuit Rijssen-Holten woonden zaterdagmiddag 19 februari Bert Tijhof en Willemien Riezebos de uitreiking bij.