Gerrit Roosink krijgt beeldje voor inzet

Gerrit Roosink ontvangt CU beeldjevrijdag 28 februari 2014 22:00

Als dank voor zijn jarenlange inzet voor de ChristenUnie Rijssen-Holten kreeg Gerrit Roosink donderdag het bronzen ChristenUnie beeldje uitgereikt. Het beeldje staat symbool voor de letters CU en voor ‘Soli Deo Gloria’. Het beeldje werd uitgereikt door André Klumpje als vertegenwoordiger van het provinciaal bestuur, waarbij de dankwoorden namens alle leden werden uitgesproken.

De uitreiking vond plaats tijdens de lunch in de Stadsboerderij bij het werkbezoek van Carola Schouten aan Rijssen. Gerrit Roosink is al sinds 2002 bestuurslid, en vele jaren webmaster en schaduwfractielid. In december 2013 trok hij zich terug als kandidaat raadslid in verband met ziekte.

Hij kreeg een beeldje uitgereikt dat de letters CU symboliseert, en de titel ‘Soli Deo Gloria’ (Alleen aan God de eer) draagt. Het sculptuur van kunstenares Margreet Ledelay laat een mens zien die zich open stelt voor God om Hem alle eer te geven. Dit symboliseert de C van de ChristenUnie. De U daarachter is vanuit de ruige grond door mensenhanden opgebouwd.

In zijn dankwoord gaf Gerrit aan dat de titel van het beeldje hem uit het hart is gegrepen.

Soli Deo Gloria - Dit unieke sculptuur is ontworpen door Margreet Ledelay.

Foto's: Dianne de Goeijen