ATB-wielertocht 26 februari 2022

Tonnie Rozenkamp.jpg CU-RH-logo
Door Tonnie Rozenkamp, ChristenUnie Rijssen-Holten op 3 februari 2022 om 15:24

ATB-wielertocht 26 februari 2022

Op zaterdag 26 februari 2022 organiseert de ChristenUnie Rijssen-Holten een ATB-wielertocht van 42 km door de gemeente Rijssen-Holten langs 42 hotspots die politiek aan de orde komen in de komende jaren.

Een tweetal raadsleden en de wethouder van de CU, respectievelijk Tonnie Rozenkamp, Niek Otten en Bert Tijhof zullen de tocht leiden en uitleg geven onderweg bij de 42 hotspots. Gestart wordt bij Havezate de Oosterhof om 09:00 uur. Er zal een pauze zijn in het centrum van Holten bij het Kulturhus rond 11.00 uur. De finish is bij het gemeentehuis in Rijssen omstreeks 13.00 uur.

Voor koffie, thee of wat anders én iets voor de inwendige mens wordt onderweg gezorgd. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om mee te fietsen. Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel wordt gevraagd om zich van tevoren aan te melden op het emailadres t.rozenkamp@rijssen-holten.nl of telefonisch op 06-22789333 (voor 22-02-2022!) De maximale groepsgrootte is 30 personen. Vol is vol.

Onderwerpen waar langs gefietst wordt hebben onder andere betrekking op: Noaberschap, Energie en Wonen en Verkeer. Enkele hotspots zijn de Elsenerbeek, het Encko-terrein, de schaatsbanen, de scouting Holten, de fietssnelweg F1, de mogelijke tunnel N350 bij spoorwegovergang, de gemeentewerf, recreatie Holterberg, nieuwbouw in Holten en Rijssen, de zonnepanelenweide en het nieuwe zwembad!

Maar er zullen ook vele kilometers over de zandwegen en ATB-paden gefietst worden in onze mooie gemeente.

Mochten de coronaregels die op dat moment gelden het fietsen met een grote groep niet toestaan dan zullen we de tocht aanpassen naar de dan geldende regels.