Preek van de Leek door Gert-Jan Segers

CU-RH-logo Job_CU_hal.jpg
Door ChristenUnie Rijssen-Holten, Job Schutte op 27 september 2022 om 13:49

Preek van de Leek door Gert-Jan Segers

Op 9 oktober in de Kandelaar in Holten!

Op zondagavond 9 oktober a.s. wordt er een “preek van de leekdienst” gehouden in kerkelijk centrum de Kandelaar. De preek wordt gehouden door Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer.

Het thema van de preek is: “De verloren zoon en het verhaal van Nederland”. De afgelopen eeuw hebben we grote welvaartstijgingen meegemaakt en een ongekende technologische ontwikkeling. Het gaat ogenschijnlijk beter dan ooit. Maar tegelijk groeit een gevoel van eenzaamheid en ontworteling. Veel Nederlanders maken zich zorgen, over de groeiende ongelijkheid, het klimaat, het landsbestuur, de prestatiemaatschappij en de veelheid aan culturele veranderingen. Ze zijn somber over de toekomst.

Wat betekent het verhaal van de verloren zoon in deze tijd? Hoe kunnen we een gemeenschappelijk thuis vormen waarin mensen elkaar in alle verscheidenheid kennen en vasthouden. In zijn preek zoekt Gert-Jan Segers naar antwoorden en schetst hij een samenleving mét aandacht voor elkaar.

De dienst wordt gehouden in kerkelijk centrum de Kandelaar, Stationsstraat 4 in Holten. Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen. De aanvangstijd is 19.00 uur.